måndag 4 januari 2010

Tillbaka på jobb

  1. Musik
  2. Cigaretter
  3. Kollegor
  4. Nyhetsuppdatering
  5. Fotboll
Jag tänker inte skriva att jobba är en av de viktigaste sakerna med att komma tillbaka till jobbet för just nu känns det faktiskt inte så. Möjligt att detta kommer ändras snart men denna ledighet har gjort mig barnsligt hemmavan och inte alls sugen på att använda hjärnan på ett sätt som min chef tjänar pengar på. Nej, de anledningar som gör det gott med att komma tillbaka till jobbet är listat ovanför, precis som vanligt.

En nackdel med att vara hemma och ledig är att jag inte alls på samma sätt lyssnar på musik. Visst, jag hamrar loss på gitarren och spelar in lite random mög men jag sätter mig inte ner och bara lyssnar. Och efter att ha tagit på mig hörlurarna vid min arbetsplats så märker jag hur extremt mycket jag saknat Paul Gilbert, Yngwie och en drös med andra sköna snubbar.

Mitt cigarettintag blir mycket mer kontrollerat under en arbetsdag jämfört med när jag lallar runt hemma. Och cigarettrutiner är en av de få rutiner jag gillar.

Det är trevligt att träffa sina kollegor igen och snacka lite om saker som man inte gör med sina ledighetsvänner. Okej, allt man pratar med sina kollegor om är inte intressant men det behöver man inte nämna. Inte heller att man direkt vill undvika några av sina kollegor och att de är extremt osaknade. Jag koncentrerar mig helt enkelt på de som är bra och trevliga.

Vid min arbetsplats söker jag nyheter på ett helt annat sätt. Vid ledighet så består nyheter av det som sydsvenskan ger mig när jag sitter halvnaken i soffan med "lokal och sportdelen". Det är inte de lokala nyheterna som lockar men det fattade ni.

Fotbollsintag blir klart annorlunda på jobbet. Det går helt enkelt inte för sig att kolla på fotboll på jobbet så istället läser jag Sportbladet 19 gånger per dag och pundar svenskafans samt rovers.co.uk. Ni borde prova, det är jätteskoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar