onsdag 25 november 2009

Morgonlåtar

  1. Crazy in love
  2. Hands up
  3. Have you ever seen the rain
  4. Gimme gimme gimme
  5. Great expectations
Detta är då alltså låtar som spelats på repeat i mitt huvud när jag vaknat den senaste tiden. Och det är helt uppenbart att låten har satt agendan för dagen. En bra låt, eller en ok låt, har gjort cykelfärden till jobbet något enklare än de dagar då en riktig skitlåt har varit min theme song. Att vakna upp med Crazy in love i huvudet är att jämföra med en bra migränattack. Jill har väl kanske gjort en eller två skapliga bitar men denna är banne mig inte en av dom. Och morgonen när Hands up spelades upp i huvudet var riktigt otäck. Och CCR är helt ok, ABBA likaså (även om min hjärna valde en av de svagare bitarna) men vinnaren var ju såklart KISS. Den dagen gick jag ner i köket och satte på en kanna kaffe med ett leende på läpparna och kände mig oerhört stark och välutrustad inför stundande utmaningar. Ingenting kunde på mig ur balans! Känslan och den låtsas euforin krossades dock rätt kvickt av vind, regn och idioter i trafiken på vägen till jobbet. Men tänk om det hade varit sol, vindstilla och inga bilar ute den dagen? Du underbara och härliga tanke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar