tisdag 17 november 2009

Gnällspiken i mig

  1. Kropp som en 95 åring
  2. Svininfluensa
  3. Däckbyte
Medveten om att det är sjukt tråkigt att läsa om saker som för tillfället stör mig på något sätt men jag känner ett enormt tvång att dela med mig. Jag vill poängtera att detta inte på något sätt är stora saker/problem, bara lite allmänt sådär.
På första plats har vi min extremt klena kropp. Min rygg är tillverkad av tenn och tuggummi och av lilla minsta ansträngning så väljer den att strejka. Precis detta hände igen igår. Vaknar upp och förbannar först katten för att den klöst sönder hela min rygg och förmodligen bajsat och pinkat i såren. Men så var det ju inte, bara tuggummiryggen som tyckte det var dags att latja med mig igen. Så nu har man en hållning som en fantastiskt gammal man. Kommer förmodligen behöva gå och kissa mitt i natten snart...
Och med denna sjukt löjliga hållning så ska jag dessutom få en spruta i armen som enligt utsago ska ge en väldigt ont i armen. Alltså, en svag rygg plus tennisarm. Jag dras fortare och fortare neråt marken.
Och snart måste man dessutom byta däck på bilen. Okej, jag gör inte det själv för det är både ett smutsigt och tråkigt arbete. Jag gillar att betala för sånt. Lämna in bilen och sen prata lite skit med en kille (faktiskt alltid en kille) som är riktigt mycket bättre på att byta däck än jag.

Som ni märker är det relativt löjliga saker jag gnäller över men det blev så i alla fall. Men botemedlet för allt detta finns i denna underbart vackra låt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar