onsdag 7 oktober 2009

Vad är det som luktar? Jo det är KISS

  • Gene Simmons
  • Spaceman
  • Dräkterna
  • Musiken
  • Bäst före datum
Innan jag börjar med att dissekera och fullständigt spotta på KISS så måste jag börja med att säga att jag egentligen är ett KISS-fan, fast inte som KISS ser ut och låter idag. Det är precis där skon klämmer och nu jävlar ska dom få smaka!
Jag kunde inte bestämma mig för vad jag tyckte vad värst med dagens uppsättning av KISS därav denna punktlista där varje punkt har samma vikt.
Att Gene Simmons har ett rörelsemönster som en orangutang var kul för 20 år sen för då tyckte man kanske att det var skickligt att röra sig så med ashöga klackar. Idag är det fan bara korkat. Och vad är det med tungan anno 2009? Gene har gjort detta i alla år och även detta tappade sin charm för 20 år sen. Det enda som är okej med Gene idag är hans reality show, allt annat som rör Gene och KISS känns väldigt "för 20 år sen".
Nästa punkt avser då alltså de karaktärer som de fortfarande envisas med. Okej att Paul och Gene kör vidare på sina men att kasta in en annan snubbe i Ace's roll är fan inte ok. Och att Spaceman (Tommy Thayer) idag ser ut som en rätt fet Joe Perry är inte heller okej. The Catman bryr jag mig inte så mycket om. Oavsett vem som klämmer sig i den latexdräkten är per default rätt trist just för att ingen förutom Peter Criss kan bära upp den rätt pinsamma rollen.
Och när vi redan är inne på dräkter så kan vi rätt snabbt klara av nästa punkt. KISS ser ut som en rätt bögig version av Lordi. Så är det.
Kolla in detta så  får ni även en vink om hur gubbarna låter idag. Trötta, gamla och tråkiga.
Som redan nämnt, KISS bäst före datum är passerat med fruktansvärt många år. Det är mer intressant idag att diskutera huruvida "bäst före datum" ska vara särskrivit eller inte, än att lyssna på dagens KISS...

2 kommentarer:

  1. hahaha!

    Så skoj (trots att jag med gillar kiss - jag säger bara "cold gin") så vad blir nästa orkester som tas upp. Jag väntar.. :)

    SvaraRadera
  2. KISS var bra då, men idag ... suck pokemon gör det bättre

    SvaraRadera