onsdag 21 oktober 2009

Blondinbella, med koll på vardagen

  1. Jesus av fågelbacken
  2. Tårar
  3. Illamående
 Jag vet att jag inte alls borde göra listor om vad som händer i min vardag men gårdagen var rätt speciell och därför tänker jag dela med mig av den. Ni som tycker det blir för mycket facebook/twitter varning över det kan sluta läsa nu och istället spana in mina äldre inlägg. Som om ni kommer göra det! Att bara skriva "kan sluta läsa nu" är ju en ännu större inbjudan till att fortsätta läsa! Och det vet precis alla som väljer att skriva det, även jag såklart. Nog med svammel nu och här kommer förklaringen till första platsen.
När jag igår vid sjutiden skulle ta ett glas vatten så ropar plötsligt min sambo efter mig, med ett tonfall och styrka som direkt avslöjade att något var jävligt fel, att jag skulle komma ut på balkongen fort som fan! Väl ute på min/vår balkong så ser jag en kille/man ligga på grusgången precis nedanför vår balkong. Han ligger i en "jesusposition", alltså med armarna rakt utsträckta, benen ihop och med fötterna i kors. Tänk er jesus på korset så fattar ni.
Efter att ha stirrat på honom i kanske 10 sekunder så blev vi tvungna att ta ställning till om vi skulle:
a) Springa ner och kolla om man mår ok
b) Ropa till honom och se om han svarar
c) Kasta något på honom och se om han rör på sig
d) Låtsas som ingenting, släcka ciggen och gå in i värmen igen
Det som verkligen räddade vår kväll var att medans vi grubblade över våra val så kom det en tant gående och stannade till vid killen som låg där på marken. Jag hörde hur tanten frågade något och killen svarade: "Jo, det är bra".
Tanten skakar på huvudet och går vidare. Killen reser sig nu upp, skakar INTE av sig gruset utan går rätt fram till en dörringång, låser upp dörren och knallar in.
Jaha? Va fan höll han på med? Var det viktigare att han verkade vara ok eller det faktum att vi var så fega att vi inväntade en tant som fick kolla upp honom?
Efter detta kolla vi på en film som handlade om en hund och dess familj. Min sambo grät och jag grät. Oerhört jobbigt. Efter det så åt vi några kilo godis och somnade med spyan i halsen.

1 kommentar:

  1. Ni borde ha filmat förloppet och sålt det på eBay, Jesus and whatnot säljer!

    SvaraRadera